Interpretare live: George Ceausu versus „Eternul lăuntru” de Ciprian Voloc

Posted on 19/08/2009. Filed under: Quasar 2009 | Etichete:, , , , , , , , , , , |


Cenaclul QUASAR – şedinţa din 27 iunie 2009 – prezentare de carte: ŞOAPTELE GÂNDULUI. POESEME, de Ciprian Voloc (Ed. Princeps Edit, Iaşi, 2009)

Revenit după un deceniu, în şedinţele cenaclului ieşean, coordonat de George Ceauşu, am avut onoarea de a face cunoscută ultima mea carte – Şoaptele Gândului. Nu am apucat să o prezint, la modul propriu – a fost o şedinţă aglomerată – nici să nuanţez conceptul de poesemă, cel care poate să pară misterios, la o primă vedere. În schimb, chiar de la prima răsfoire a cărţii, George Ceauşu a selectat, o poesemă, pe care a interpretat-o după un model propriu (o grilă interpretativă personală), făcut public, şi el, în şedinţele cenaclului, cu câteva luni în urmă (este vorba de un text pe care nu l-a publicat, încă, intitulat CRITICA CRITICII). În această propunere interpretativă, el se axează pe câteva coordonate atent definite: FLUX IMAGISTIC, CONCEPT CENTRAL, NODURI CONCEPTUALE, pe care le urmăreşte inclusiv în poemul meu, „Eternul lăuntru”, din volumul menţionat. Nu voi intra în detaliile – foarte interesante – ale teoriei lui George Ceauşu, îl voi lăsa chiar pe el să o prezinte, aplicativ, pe baza înregistrării de la faţa locului:

Este util să prezint şi poesema ETERNUL LĂUNTRU, pentru ca interpretarea sa să poată fi urmărită mult mai uşor:

eternul launtru

Nu-mi rămâne decât să-i invit, pe pasionaţii de literatură, să frecventeze şedinţele Cenaclului Quasar, când mai zăbovesc prin Iaşi. Merită !

Make a Comment

Lasă un răspuns

4 Răspunsuri to “Interpretare live: George Ceausu versus „Eternul lăuntru” de Ciprian Voloc”

RSS Feed for – o  lume  privită  din  lumea  mea – Comments RSS Feed

am sa preiau si eu aceasta postare pe blogul quasarului
am citit-o de multa vreme, mi-a placut dar nu am avut suficient timp niciodata sa o pun pe blog
acum am ceva mai mult timp sa fac acest lucru
foarte fain
ma bucur ca faci si altora invitatie catre quasar

Quasar-ul rămâne nu doar cel mai longeviv cenaclu ieşean, dar şi cel mai deschis noutăţilor de tot felul. În ultimul timp, experienţa cumulată de conducătorul cenaclului, George Ceauşu, îşi pune amprenta şi asupra calităţii şedinţelor. Merită mediatizat !

aaaaaaaaaa
si era sa uit
da-mi un logo al blogului sa il pun pe blogul quasarului si pe blogul meu

OK, se va rezolva. Apropo, sunt două şedinţe, ale Cenaclului Quasar, aici. Şi cealaltă e interesantă… Mai ales prin spiritul ei polemic!


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

